Carpe Diablo (or me)!

Spring, spring, spring!

In Hälsa & Medicin on 2009/07/24 at 11:37

Det är visst det som är trendigt just nu, att springa. Löpning är å andra sidan något av det värsta jag vet, mycket tack vare tortyren i högstadiet med mördarbackar och tråkig terräng. Enligt det föreslagna schemat för nybörjare borde jag just idag, fredag, följa måndagsinstruktionen;

”Gå/spring 30–45 minuter. Varva rask promenad med löpning. Försök springa så mycket som möjligt, ta gärna tid på hur länge du springer. Försök sedan öka ”spring tiden” för varje gång du tränar. Sträva mot att kunna springa hela sträckan utan att behöva gå alls. När du kan springa hela sträckan, öka på tiden med några minuter.”

Samtidigt är det kallt ute, grått och tråkigt och det kommer antagligen att regna mer. Dessutom är jag det otrendigaste som går i ett par skor, åtminstone i den här stan. Men visst, hittar jag bara något lagom varmt att ta på mig så kan jag väl se till att masa mig ut på en liten promenad åtminstone. Min normala promenadrunda är på ca 7.6 km och det borde väl vara en duglig ersättning för ovanstående. Kanske ska kolla vad hälsocoachen har att säga om saken.

  1. Ojojoj – du anar inte vilka planer jag har för dig inom den närmaste framtiden…

  2. Ja, jag heter tydligen Norgan – hatar det här sladdriga tangentbordet…

Kommentera

